Nuffnang



Friday, September 10, 2010

Hari Raya Aidilfitri 2010

Cepat gile Ramadhan berlalu, tetibe rasa rindu plak bulan pose, prasaan mensyukuri ape yang ade bile berbuke, perasaan ape-ape amalan yang kite lakukan, pahala berganda, wah nikmat!



Hari Raya dimulakan dengan berkumpul ramai-ramai kat rumah atok aku yang hensem. Gambar tarak ade, sebab pakai kamera Sakiko-chan. Also sebab aku lupe caj henpon, so gambar yang aku ambik pon limited edition je, ngahahahahaha.

Sakiko-chan disambut baik woh. Ramai kazen mazen yang curious dengan die. Tapi yang paling aku kenan is soklan nape die pakai tudung wmusilm! Ya Allah, memang cumil giler weih die pakai tudung, cumil sangat-sangat! Macam mualaf! :D



Oh and jangan tak tau, seronok die makan makanan raya rumah nenek aku, 2,3 kali tambah. Kazen aku sorang kagum dok sebut, "Wa, kawan ko tu makan banyak jugak weih!" Yes, orang yang mungkin takde peluang nak merasa bende gini lagi, memang lah akan ambik semue kesempatan yang ada, bukan???

Oh, siap ade seprais lagi! Usu aku yang kunun nye tak balik beraya kat Kuching, tetibe dah muncul depan mata time smayang Jemat! Seronok nenek aku leh jumpe cucu yang baru je 5 bulan tuh! Aina Humaira cumil pipi labuh gaban! Kancing baju kurung tak nampak, sebab pipi labuh sangat!!!! :D



Pastu kitorang gi ziarah rumah-rumah sedara area yang sama and rumah kawan mak aku yang tak jauh dari situ, Kak Azlin.

Ah, kek lapis coklet Cadbury die sedap gaban weih! Aku muke tak malu makan 4 bijik. Tapi aku makan kek tu je tau kat rumah tu okey! Yang lain aku rasa biase je, so aku fokus kek satu tu je. Sodap gaban! Leh tak nak pi rumah die lagi nak makan kek tuuuu je??? Argh, terlior plak jap.



Malam plak, kitorang jadi sengal sat main bunge api. Bunge api biase je, bukannye yang badabom badabom letup besar kat langit, tak mampu la nak beli. Lagipon main yang 50 batang bunga api yang biase je pon bes jugak ape. Takdenye nak hilang mana-mana anggota badan yang dikurniakan Allah and bunga api nih sah di sisi undang-undang, so takdelah nebes nak kene tangkap masuk lokap ye.



Budak-budak, bapak budak, jangan main mercun, BAHAYA.
Pesanan percuma dan tak ditaja.




P/S: Argh, Sakikochan nak balik da tak lama lagi. Mesti aku sunyi dah pasni. :(



Photobucket

No comments:

Stuff That You Ought to Know About Too... :p

Related Posts with Thumbnails